Milian Mori

Milian Moriが音楽探求するのは、音楽が私たちの二元論的な考え方では決して把握することも説明することもできない空間を開くからである。彼にとって、芸術は、すべてを明確に名付けるという人類本来の生存志向的な戦略から、アイデアや空想が自由で人間の意識とは無関係に存在するぼやけた曖昧な空間への入口、いや出口を作り出す。
この空間の中で、音楽は無限性を探求する。Moriによればこの探求に必要なのは教養ではなく感受性だけだという。私たちは、理解しえないほど多くのことを経験することができる。彼はこの空間を探求し、その美しさと奥深さに他の人たちを感応させることが自分の探求だと考えている。
彼の音楽は、繊細でありながらパワフルな低音主体のテクスチャーが特徴で、反復と進化するパターンへの深い親和性を反映している。ドイツのレーベル、Raster Mediaからリリースされた彼の最新アルバム『Triality』は、複雑なリズムの風景とシームレスな移行をナビゲートすることで、これらの探求を具現化し、二元論を超えた空間の探求をさらに深めている。
結局のところ、彼の作品は聴き手に、慣れ親しんだ知覚の様式を一歩踏み越えることを促す。彼は音楽が無限で無形のものを体験するユニークな可能性を提供し、「第二の要素の中の第三の要素」とのつながりを可能にすると信じている。『Triality』のコンセプトは、Don Liの 『3』の概念に深くインスパイアされている。

Milian Mori is interested in music because it opens spaces that can never be grasped or explained through our dualistic way of thinking. For Mori, art creates an entry—or rather, exits—from humanity’s inherently survival-oriented strategy of clearly naming everything, into a blurred, ambiguous space where ideas and fantasies are free and exist independently of human consciousness.
Within this space, music explores infinity. According to Mori, this exploration does not require education, only sensitivity. We can experience far more than we could ever understand. He sees it as his quest to explore this space and to sensitize others to its beauty and depth.
In his artistic practice, Mori translates this philosophical perspective into audiovisual compositions that bridge technical precision and emotional resonance. In his work, technology meets nature, binary meets fluidity, and algorithm meets spirituality. Using minimalism, algorithmic processes, and generative visuals, he constructs immersive environments where binary concepts dissolve, inviting listeners into states of contemplation and sensory openness.
His music, often characterized by subtle yet powerful bass-driven textures, reflects a deep affinity for repetition and evolving patterns. His recent album Triality, released via the German label Raster Media, embodies these explorations by navigating through intricate rhythmic landscapes and seamless transitions, further deepening his investigation of spaces beyond dualism.
Ultimately, Mori’s work encourages listeners to step beyond familiar modes of perception. He believes music offers a unique potential for experiencing the infinite and intangible, allowing a connection with the “third element in the second element.”* *The concept of Triality was deeply inspired by Don Li’s concept of “three.”